“Zdravlje nije sve, ali bez zdravlja, sve je ništa.”

— Arthur Schopenhauer

MR srca

Što je magnetska rezonancija srca?
Magnetska rezonancija (MR) srca je pregled kojim se dobiva najdetaljniji slikovni materijal Vašeg srca te njegovu funkciju koje su ovom metodom jasnije i detaljnije od drugih metoda snimanja i ne koristi ionizirajuće zračenje.
Za koronarne krvne žile bolje je napraviti MSCT koronarografiju.
Većina ljudi je pogodna za MRI skeniranje, iako postoje određena ograničenja zbog snage magneta i njegovih mogućih učinaka na uređaje ili implantate, kao što su pejsmejkeri.

MR Pregled može uključivati ​​ubrizgavanje kontrastnog sredstva tijekom skeniranja. Kontrastno sredstvo naglašava krvne žile na slikama kako bi jasno pokazalo njihovu strukturu i način na koji djeluju, a također može pomoći u pružanju informacija koje se odnose na opskrbu tkiva krvlju, upalu i ožiljke

Kada se koristi MR srca
MR srca koristi se za dijagnosticiranje funkcije srčanih komora, srčanih zalistaka i protoka krvi kroz glavne žile i okolnih struktura kao što je perikard, kardiomiopatija (bolesti srčanog mišića koja otežava vašem srcu da pumpa krvi u ostatak tijela tj. bolesti srčanog mišića koji uzrokuje povećanje srčanog mišića, debljinu, ožiljke ili krutost), prirođenih srčanih bolesti (defekti u srcu koji se javljaju kao razvojni poremećaj), procjenu anatomije srca i krvnih žila u djece i odraslih s prirođenim srčanim bolestima, procjenu učinaka koronarne arterijske bolesti (ograničeni protok krvi u srčani mišić i ožiljci unutar srčanog mišića nakon srčanog infarkta te zahvaćenost srčanog zida), aneurizme (proširenje i slabljenje dijela srčanog mišića ili aorte), bolest srčanih zalistaka, tumor srca, procjenu tromboze, infekcije, procjenu učinaka kirurških promjena, planiranje liječenja kardiovaskularnih poremećaja te ostali razlozi zbog kojih bi liječnik mogao preporučiti MRI srca

Koji su rizici i kontraindikacije za pregleda MR srca
Pacijenti imaju implantirani medicinski uređaji (npr. Pejsmejkeri ili defibrilatori, kohlearni implantati, cerebralne aneurizme klipse), ili koji mogu imati fragmente željeza, nisu prikladni za MRI ispitivanje. Ortopedski implatanti novijeg datuma, medijastinalne klipse, koronarni stentovi i većina umjetnih srčanih zalisaka sigurni su za skeniranje.
Obavezno obavijestite svog liječnika o implantatima koje imate prije pregleda.

Što trebam očekivati ​​tijekom MRI-a i kako se pripremiti za isti?

Intravenski kontrast (IV) i priprema!

Liječnici

Prof.dr.sci. Ivan Drinković