Bol u kralježnici problem je koji sve više pogađa i stare i mlade. Glavnim krivcem smatra se sjedilački način života i nepravilan položaj u kojem provodimo više od 8 sati dnevno.
Najnovija istraživanja pokazuju da više od 85% populacije tijekom života barem jednom ima bol u kralježnici ili donjem dijelu leđa. Kralježnica je namijenjena za kretanje, a ne za statičan položaj, kao što je vožnja automobilom ili sjedenje. Uz prenatrpane rasporede, rijetko tko ima vremena za vježbanje te se s godinama leđni mišići oslabljuju, a posljedice su itekako bolne.
Bol u kralježnici znak je kojim nam tijelo daje do znanja da nešto nije u redu.

 

U nastavku vam donosimo 5 mogućih uzroka boli kralježnice:

1. Nepravilno sjedenje
Konstantno sjedenje za stolom većinu dana u nepravilnim stolicama te u automobilu, uzrok je bolova u donjem dijelu leđa jer loše držanje povećava pritisak na kosti, ligamente i diskove.
Vrlo je važno pravilno sjedenje: podlaktice i bedra trebaju biti paralelne s podom, stopala trebaju biti ravna na podu, dok leđa cijelo vrijeme trebaju imati potporu.

2. Stres
Stres negativno djeluje na mnoge bolesti i promjene u tijelu, pa tako i na bolove kralježnice. Svakodnevno izlaganje stresnim situacijama dugoročno uzrokuje zategnute mišiće i čvorove u gornjem dijelu leđa, što svakako može biti nelagodno i bolno.
Vježbanje, duboko disanje, meditacija, intenzivno istezanje, joga i masaže bit će od velike pomoći.

3. Mišićna neravnoteža
Vrlo često se događa da slabi trbušni mišići dovode do boli u leđima. U našem je tijelu sve povezano te ako sve grupe mišića nisu u ravnoteži, leđni mišići preuzimaju više tereta nego što mogu podnijeti kako bi položaj kralježnice ostao pravilan.
Redovito vježbanje i učvršćivanje svih mišića u tijelu jedino je rješenje. Ukoliko sami ne možete prepoznati koja neravnoteža uzrokuje bol, potražite pomoć fizioterapeuta.

4. Rođenje djeteta
Mnoge trudnice i nove majke pate od bolova donjeg dijela kralježnice. Kralježnica trpi veliki stres tijekom trudnoće, stoga bolovi i nelagoda nisu nikakvo iznenađenje.
Također, držanje djeteta i pogrbljen položaj tijekom dojenja dovode do neravnoteže mišića te uzrokuju bol. Probajte uvijek misliti na ravno i pravilno držanje kako bi olakšali bol.

5. Oštećenje diska
Između svaka dva kralješka nalazi se disk, čija je osnovna uloga amortizacija te ublažavanje tereta kralježnice. S godinama, diskovi postaju dehidrirani, troše se i lakše pucaju prilikom naglih pokreta.
Ako nastupi neizdrživa bol, neophodno je provođenje primjerene dijagnostike koju će nakon opsežnog pregleda predložiti fizijatar ili neurokirurg.

Nekoliko savjeta kojih se treba pridržavati kako bi vaša kralježnica što duže ostala zdrava:

• Pravilno držanje tijela
Pravilno držanje tijela je uspravan i udoban položaj u kojem su glava, trup i noge pozicionirani jedno iznad drugog u opuštenoj i ravnoj liniji. Prilikom hodanja, sjedenja i ležanja kralježnicu moramo držati pravilno. Kod obavljanja svakodnevnih aktivnosti vrlo je važno teret koji nosimo rasporediti ravnomjerno u obje ruke te ga podizati s ravnom kralježnicom.

• Istezanje
Svakodnevno istezanje, barem nekoliko minuta, od iznimne je važnosti za zdravlje naše kralježnice i vrata. Dovoljno je nekoliko minuta dnevno za kratke vježbe, pogotovo za vrijeme radnog vremena, kojeg većinom provodimo u sjedećem položaju.

• Prilagođavanje radnog prostora
U radnom prostoru dnevno provodimo 8 ili više sati, stoga je vrlo važno prilagoditi ga ergonomskim pravilima. Stolac na kojem sjedimo trebao bi biti čvrst i stabilan te davati potporu u području donjeg dijela leđa, dok radni stol treba biti stabilan i odgovarajuće veličine. Svakih 45 minuta treba napraviti pauzu, prošetati se te napraviti vježbe istezanja. Predugi boravak u jednom položaju može dovesti do istegnuća leđnih mišića i kratkotrajne nepokretljivosti.

• Zdrava prehrana
Zdrava prehrana od velike je važnosti za zdravlje kostiju i mišića. Hrana koju konzumiramo treba biti raznolika, bogata voćem i povrćem koji obiluju vitaminima potrebnim našem tijelu. Povećana tjelesna težina opterećuje kralježnicu i zglobove, stoga treba paziti na količinski unos hrane. Također, vrlo je važan i unos vitamina D te kalcija koji je važan za čvrstoću kostiju.

• Tjelesna aktivnost

Vježbanje treba biti redovito i prilagođeno tjelesnim mogućnostima. Za zdravu kralježnicu najbolje aktivnosti su plivanje, vožnja biciklom, hodanje te planinarenje. Jačanje mišića od iznimne je važnosti za zdravlje, zato se potrudite barem dva puta tjedno odvojiti za vježbanje, kako bi vaša kralježnica što duže ostala zdrava.

Ako primijetite neki od ovih simptoma, posjetite nas kako bi pravilno dijagnosticirali vašu ozljedu i započeli liječenje. Imajte na umu da stara ozljeda, koja nije pravilno i na vrijeme izliječena, uzrokuje tegobe i bolove. Stoga je važno svaku ozljedu pravilno i pravovremeno tretirati. Kada ste u dobrim rukama stručnjaka, većina dijagnoza uspješno se liječi, bol slabi i nestaje, a povratak svakodnevnom životu je brži i efikasniji.

Naručite se

01 2321 970

Kontakt