Važnost spirometrije i CO difuzije u proučavanju plućnih funkcija

Spirometrija i difuzijski kapacitet pluća za ugljični monoksid (DLCO) su ključne pretrage koje pulmolozi koriste za analizu respiratorne funkcije.

Spirometrija: mjerenje osnovnih parametara

Spirometrija je test koji mjeri volumen zraka koji osoba može udahnuti i izdahnuti te brzinu kojom to radi. Ova pretraga pruža detaljan uvid u vitalne kapacitete pluća, pomažući u identifikaciji respiratornih oboljenja.

CO Difuzija (DLCO): procjena plućne razmjene plinova

Difuzijski kapacitet pluća za ugljični monoksid (DLCO) odnosi se na sposobnost pluća da prenesu kisik iz zraka u krvotok.

Ova pretraga pomaže u dijagnostici bolesti koje utječu na plućnu razmjenu plinova, poput plućne fibroze ili emfizema. Sama pretraga traje 10-20 minuta.

Kome se preporučuju pretrage?

Ove pretrage su posebno važne u dijagnostici i praćenju bolesnika s kroničnim respiratornim bolestima poput astme, KOPB-a ili intersticijskih bolesti pluća. Također se koriste pri evaluaciji osoba sa simptomima poput dispneje ili kroničnog kašlja.

Pacijenti koji se suočavaju s respiratornim simptomima ili imaju prethodne dijagnoze koje pogađaju pluća trebali bi konzultirati pulmologa.

Spirometrija i DLCO su nezamjenjivi alati u dijagnostici i praćenju plućnih oboljenja. Pregled pulmologa i navedene pretrage pružaju sveobuhvatan uvid u respiratornu funkciju, omogućujući pravodobno liječenje.

Cijene usluga možete vidjeti na našem Cjeniku.

Više članaka
pulmologija / Specijalistički pulmološki pregled / spirometrija /