Obratite nam se:

Hipotireoza – simptomi i liječenje

Hipotireoza Dr Drinković

Hipotireoza nastaje kao posljedica smanjenog izlučivanja i djelovanja hormona štitnjače. Najčešće se javlja kod starijih osoba te je nešto češća kod žena.

Uzroci hipotireoze

Najčešći uzrok hipotireoze je autoimuna upala štitnjače koja se naziva Hashimotov tireoiditis.

Hashimotovom tireoiditisu se ne zna točan uzrok, ali neke od pretpostavka su: stres, niska porođajna težina, infekcije, razni lijekovi i toksini.

Ostali uzroci hipotireoze su:

• autoimune bolesti
  • neki lijekovi
  • operacija štitnjače
  • radioterapija

Simptomi hipotireoze

Simptomi se na samom početku bolesti vrlo teško zamjećuju. Posavjetujte se sa svojim liječnikom ukoliko primijetite simptome kao što su:

• umor
  • depresija
  • konstipacija
  • jako suha koža
  • iznenadni porast težine
  • povišene vrijednosti kolesterola u krvi

Ukoliko posumnjate na bolest štitnjače, javite se liječniku što prije jer zanemarivanje simptoma i neadekvatno liječenje hipotireoze mogu prouzrokovati ozbiljne probleme.

Dijagnoza poremećaja

Teži oblici hipotireoze lako se utvrđuju temeljem izraženih simptoma te određivanjem TSH, T3 i T4 iz krvne slike, kao i ultrazvukom štitnjače koji prikazuje njen izgled i veličinu.

U hrvatskim rodilištima se radi skrining (probir) novorođenih beba na kongenitalnu hipotireozu te se u slučaju postojanja odmah započinje s liječenjem.

Liječenje hipotireoze

Ovo stanje liječi se nadomjesnom terapijom, odnosno lijekovima koji sadrže hormone štitnjače koji nedostaju. Liječnik će vas voditi kroz cijeli postupak te vam prilagođavati terapiju sve dok ne bude pogođena. Tada su pregledi dovoljni jednom u godini dana.

Terapija za hipotireozu uzima se tijekom cijeloga života.

Slobodno nam se javite ako sumnjate na bolest štitnjače, kako bismo dijagnosticirali bolest te započeli s liječenjem na vrijeme.

Više članaka

Akcije